Targowiska pękają w szwach!

Targowisko, niegdyś de facto jedyna forma wymiany handlowej pomiędzy kupcami z całego świata po dziś cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród konsumentów. W wielu miejscowościach cykl funkcjonowania wyznaczają dni targowe, w które wielu klientów z okolicznych mniejszych miejscowości udaje się do nich celem uzupełnienia zapasów żywności czy też nabycia ubrań, czyli towarów na co dzień dla nich niedostępnych z powodu niewystępowania w ich miejscowościach tego typu sklepów. Wobec powyższego place targowe w wyznaczone dni „pękają w szwach”, natomiast sprzedawcy nie powinni narzekać na brak klientów i w zdecydowanej większości przypadków nie narzekają, jednak istnieje kilka sprawdzonych trików mogących sprawić obopólne korzyści dla dwóch stron – zadowolenie klienta z zakupionych produktów oraz zyskanie wiernego ich grona dla sprzedawcy.

Daj gratis i częstuj!

Biorąc pod uwagę specyfikę handlu na targowiskach, sprzedawcy nie powinni się bać, naśladować dawnych kupców i poniekąd ustalać z klientem cenę indywidualnie w drodze negocjacji, z których dwie stronie wyjdą zadowolone. Produkt główny w postaci kilku kilogramów owoców może być dodatkowo wzbogacony o nieznaczną dla sprzedawcy ilość innego rodzaju owoców, lecz znaczną z punktu widzenia uzyskanych korzyści. Konsument jeśli otrzyma coś dobrego, dodatkowo i to „za darmo” z pewnością wróci do konkretnego sprzedawcy. Podobnie mogą robić handlarze ubraniami, dorzucając do głównych zakupów w postaci – modnych spodni, sukienki itd. coś równie niedrogiego z ich punktu widzenia np. parę skarpetek, lecz mający użyteczne zastosowanie, a w sposób szczególny przy tym budując pozytywny wizerunek sprzedawcy w oczach klienta.

Przymierzalnia musi być, choćby prowizoryczna!

Ponadto infrastruktura i sposób handlu na targowiskach, również nie powinny odbiegać od dzisiejszych standardów, w dużej mierze po to, by przyciągnąć na targowiska przedstawicieli młodego pokolenia, przyzwyczajonego do robienia zakupów w galeriach handlowych. Po pierwsze stoiska z ubraniami powinny być wyposażone w przymierzalnie, chociażby prowizoryczne, lecz dające poczucie prywatności, a przez to możliwość bezpośredniego obcowania konsumenta z rzeczą, która wpadła mu w oko i którą ma mu posłużyć na dłuższy okres czasu. W konsekwencji ułatwi to decyzję co do kwestii zakupu. Po drugie sprzedawcy owoców, warzyw etc., zgodnie z przyjętą praktyką nie powinni obawiać się ewentualnych strat z powodu częstowania klientów swoimi produktami. Działania te zachęcą konsumenta do zakupu większej ilości wiśni, niż planował kupić pierwotnie, przychodząc na targowisko.

Zwroty i wymiany

Kolejną i już ostatnią propozycją zwiększenia sprzedaży jest propozycja przystosowania realiów zakupów na targowisku, do dzisiejszych praktyk wymiany towaru na nowy, czy też uwzględniania reklamacji. Obecna praktyka sprzedaży produktów na targowisku, a następnie niechęć sprzedawcy do wymiany bluzki na inny rozmiar może skutecznie zniechęcić klientów do zakupów. Przyzwyczajeni są oni do polityki zwrotów działających w sklepach internetowych i galeriach handlowych.

Sprzedajesz na targowisku? Kilka sposobów na zwiększenie sprzedaży!

Nasza strona internetowa wykorzystuje technologię plików cookies. Jeśli akceptujesz ją, kliknij "Akceptuję". Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close