Rentowność małego sklepu

W dobie powszechnej globalizacji jak i wszechobecnego konsumpcjonizmu prowadzenie małego, osiedlowego sklepu spożywczego przynoszącego zadowalające dochody wydaje się rzeczą wręcz abstrakcyjną. Sklepy te są prowadzone najczęściej w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, a przedsiębiorcy je prowadzący ponoszą ogromne koszty. W obliczu występowania konkurencji w postaci dużych marketów, oferujących korzystne dla konsumentów promocje i „okazje” utrzymanie tego typu sklepów w wielu przypadkach jest nierentowne.

Faktem jest, iż z powodu mnogości kosztów utrzymania tego typu biznesu, ceny w tego typu sklepach są nieco wyższe od cen występujących w marketach. Pomimo to, pewne grono konsumentów czując przywiązanie do sprzedawcy, atmosfery panującej w sklepie z chęcią tam wraca. Cel tych powrotów bywa często determinowany, co jest powszechne przede wszystkim wśród cierpiących z samotności osób starszych kierujących się potrzebą rozmowy.

I właśnie ten element prowadzenia każdego biznesu w postaci wytworzenia swoistej więzi emocjonalnej z klientem jest pierwszym z kilku sposobów na zwiększenie sprzedaży. Zadowolony z jakości obsługi klient, determinowanej m.in. uśmiechem sprzedawcy, pokazaniem jego „ludzkiej twarzy”, umiejętnością doradzenia w doborze produktów z pewnością wróci do takiego miejsca przy pierwszej lepszej okazji.

Bonusy dla Klienta

Oddziałowując na sferę psychiczną konsumenta również możemy go skłonić do zakupów, oferując obok przyjaznej atmosfery w sklepie również tzw. „gratisy” do zakupów. Poprzez wprowadzenie karty lojalnościowej, na punkty, oferującej dodatkowy rabat do zakupów dla stałych klientów doprowadzimy do zidentyfikowania się konsumenta z naszą marką. Konsument w ramach programu lojalnościowego, otrzymując drogą SMS, opatrzonym jego imieniem co jakiś czas kody rabatowe na zakupy, czy też będąc informowany o aktualnych promocjach poczuje się wyróżniony i oraz będzie miał wrażenie, że jest traktowany w sposób indywidualny. Ten prosty trik marketingowy z naciskiem na mówienie językiem korzyści pod adresem konsumentów może w stosunkowo krótkim czasie może sprawić, iż uzyskamy przewagę nad konkurencją.

Bądź ekspertem!

Wytworzenie wizerunku danej marki również w stopniu znacznym może zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie, w korelacji z tzw. „społecznym dowodem słuszności”. Konsument nie wiedząc gdzie iść poradzić się w sprawie zakupu alkoholi i mięsa na grilla uczyni to w zdecydowanej większości przypadków w miejscu sprawdzonym. W miejscu, gdzie powyższych czynności dokonali jego znajomi i będąc poleca go wśród znajomych przyczynią się do budowania pozytywnego widzenia naszej marki.

Zasada kontrastu

Urodzony handlarz powinien także zachęcać konsumenta do zakupu nie tylko poprzez swój uśmiech, lecz także spryt. Prosty trik handlowców znany od bardzo dawna może skłonić klientów do zakupu. Mowa tutaj o zasadzie kontrastu, polegającej na zachęceniu klienta do zakupu w postaci pokazania mu jednego produktu przez pryzmat drugiego. Mówiąc prościej, sprzedawca w myśl tej zasady powinien pokazać klientowi dwa produkty tego samego typu, które go interesują, pierwszy droższy, a drugi nieco tańszy. Kolejność prezentacji jest niezwykle ważna. Nawet jeżeli przedstawiona przez nas cena drugiego produktu będzie droższa bądź tożsama z cenami występującymi na rynku to i tak wyda on się konsumentowi dużo tańszy w porównaniu z pierwszym. Fakt ten w zdecydowanej większości przypadków zachęci klienta do zakupu.
O podstawowych elementach wizualnych, w postaci odpowiedniej aranżacji wizualnej sklepu, czystości w nim, wymyśleniu unikatowej nazwy oraz stworzeniu odpowiedniego logo również należy wspomnieć. Pamiętajmy! Klient zawsze kupuje oczami, nieważne czy to towar luksusowy czy pierwszej potrzeby. To jak zaprezentujemy go, zależy wyłącznie od nas!

5 skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie spożywczym!

Nasza strona internetowa wykorzystuje technologię plików cookies. Jeśli akceptujesz ją, kliknij "Akceptuję". Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close